İçeriğe geçmek için "Enter"a basın

Çarpino ile Matematik Öğretimi

1.1 Projenin Adı ÇARPINO
1.2 Projenin Uygulandığı Yer(ler) Ilkokul
1.3 Amaçları Matematikte çarpa islemi konusunda ögrencilerin ögrendiklerini pekistirmek ve çarpma hizlarini artirmak amaciyla “ÇARPINO” oyunu tasarlanmistir. Bu oyun ile; ögrencilerin matematige karsi olumlu tutum gelistirmeleri amaçlanmistir.
1.4 Özeti “ÇARPINO” bir çarpma islemi oyunudur.Ögrenciler tarafindan 28 adet çarpino karti hazirlanir.Ögrencilere çarpma islemini çagristirmasi amaciyla çarpino kartlari ” X ” seklinde hazirlanmistir. X seklindeki kartlarin bir ucuna çarpma islemi yazilirken diger ucuna farkli bir çarpma isleminin sonucu yazilir. Kartlar hazirlandiktan sonra oyuna baslanir. 28 Çarpino karti 4 ögrenciye esit kart düsecek sekilde dagitilir. Her ögrenciye 7 kart düser. En büyük çarpma islemi karti bulunan (10×10) ögrenci oyuna baslar. Oyun saat yönünde ilerler. Çarpma islemi dogru olacak sekilde yerdeki kartlara eklemeler yapilir. Elinde ekleyecek karti olmayan ögrenci “Pas” der ve oynama hakki diger ögrenciye geçer. Elindeki kartlari bitiren ögrenci “ÇARPINO” der ve oyunu kazanir.
1.5 Gerekçe Çarpma islemi ve zihinden islem yapma becerisi Matematikt eönemli bir yere sahiptir.”ÇARPINO” oyunu ile birlikte ögrencilerin zihinden islem yapma becerileri gelistirilirken, ögrencilerin keyif alarak etkinliklere katilmasi amaçlanmistir.
1.6 Faaliyetlerin Açıklaması Çarpino kartlarinin hazirlanmasi: Ögrenciler tarafindan 28 adet çarpino karti hazirlanmistir. Oyun kurallarinin belirlenmesi ve oynanmasi: -4 kisi ile oynanir. – her ögrenciye 7’ser kart düsecek sekilde kartlar dagitilir. – Oyun saat yönünde ilerler. – Çarpma islemi dogru olacak sekilde kartlara ekleme yapilir. – Her turda her ögrenci için en fazla saniye verilir. – Ekleme yapacak karti olmayan ögrenci “pas” der ve oynama hakki bir sonraki ögrenciye geçer. – Elindeki kartlari bitiren ögrenci oyunu kazanir. Ögrenciler arasinda “çarpino” turnuvasi düzenlenmesi: Ögrenciler heyecanli ve keyifli bir sekilde turnuvaya katilmistir. Kazanan ögrenciye çarpino kartlari hediye edilmistir. Degerlendirme: Turnuvadan sonra ögrencilere çarpma islemi gerektiren etkinlik kagidi dagitilmis ve ögrencilerin basari oranlarinin çok yüksek oldugu gözlemlenmistir.
1.7 Yöntem Projenin temasi ögrencilerin çarpma islemi ve zihinden islem yapma becerilerini güçlendirmektir. Projeyle birlikte ögrenciler oyun içinde çarpma islemi yapma keyfine varmistir. Projede el becerilerini kullanma, hizli düsünüp karar verme,, oyun stratejileri gelistirme yöntemleri kullanilmistir.
1.8 Proje Süresi Projenin Süresi 3 haftadir. Baslangiç Tarihi: 04/02/2018 Bitis Tarihi: 25/02/2019
4. Projenin Sonuçları
2.1 Hedef gruplar/yararlanıcılar üzerinde gözlemlenen etkiler Ögrencilerin çarpma islemi yapma hizlari artmistir. Ögrencilerin Matematik ve çarpma islemine karsi olumlu tutumlari gelismistir. (Ögrencilere yapilan anket sonucunda bu ortay çikmistir.) Ögrenciler arkadaslariyla keyifli vakit geçirmislerdir. Ögrenciler farkli oyun stratejileri gelistirmislerdir.
2.2 Proje Ürünleri/Somut Çıktılar 28 adet çarpino oyun karti.
2.3 Sürdürülebilirlik Zihinden yapilan islemler yalnizca çarpma ile sinirli degildir. Oyun; zihinden toplama, zihinden çikarma, en yakin onluga yuvarlama gibi konulara dönüstürülerek yeni oyunlar tasarlanabilir.
2.4 Görünürlük Faaliyetleri Ögrencilere bir oyun kösesi hazirlanmistir. Ögrenciler teneffüslerde bu oyun kösesinde “ÇARPINO” oyununu oynamislardir.Bu kösede çarpma islemi ve oyunlarla ilgili afisler yer almistir.
5. Projeinin Maliyeti ve Finansman Kaynaklar
3.1 Proje Toplam Maliyeti (Proje Bütçesi) Projenin herhangi bir maliyeti yoktur.
3.2 Finansman Kaynakları Projenin maliyeti olmadigi için finansman kaynaga ihtiyaç duyulmamistir.
BAŞVURU EKLERİ Yüklediğiniz Dosyanız
Kaynak: iyiornekler.istmem ve istocilkokulu.meb

EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLERDEN ÖZGÜN UYGULAMALARA SERGİSİ İSTANBUL 2019

Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara sergisine beş binin üzerinde başvuru yapılmış ve bu başvurulardan 112 tanesi sergilenmeye değer görülmüştür. Sergilenmeye değer görülen örneklerden bir tanesi Sınıf Öğretmenimiz Erhan Akbıyık tarafından geliştirilen ÇARPİNO oyunudur. Öğretmenimizi tebrik ediyor, başarılarının devamını diliyoruz.

Askıda Kantin Projesi
Askıda Kırtasiye Malzemeleri
Askıda Kitap
Askıda Meyve Projesi
Askıda Tohum Projesi

Ayın Konukları Projesi

Mission News Theme Compete Themes tarafından yapılmıştır.